Maandelijks opzegbaar
Levering door heel West-Europa
Direct een offerte? Gebruik de configurator
Installatie nemen wij uit handen
Menu
Een logeerwoning inrichten?

Snel en probleemloos tijdelijke woningen inrichten? Het kan!

16 oktober 2024
5 min leestijd

Hoe pak je een tijdelijke woning inrichting aan

Een hele klus en een complexe taak, dat zijn termen die al snel komen bovendrijven wanneer je denkt aan een tijdelijke woning inrichten. Vooral voor woningcorporaties, wanneer het gaat om het huisvesten van huurders tijdens renovaties of andere ingrijpende (ver)bouwprojecten. 

Hoe dan ook vraagt tijdelijke huisvesting om een strakke planning en uitvoering. Dit om ervoor te zorgen dat huurders zo min mogelijk hinder ondervinden. De tevredenheid en het comfort van de huurder staat tenslotte altijd voorop. 

In deze blog bespreken we de belangrijkste uitdagingen die komen kijken bij een tijdelijke woning inrichten. En staan we stil hoe wij woningcorporaties helpen om projecten zo efficiënt mogelijk te laten verlopen en op dit gebied volledig te ontlasten. 

We zoomen in op de planning, projectmanagement en het voorkomen van klachten van huurders en omwonenden. Het doel? Tevreden huurders en het verminderen van klantcontact.  

De uitdagingen van een tijdelijke woning inrichten

Als woningcorporatie krijg je bij het aanbieden van tijdelijke huisvesting te maken met meerdere uitdagingen. We zetten ze hieronder voor je op een rij. 

  • De planning halen
    De meest gehoorde uitdaging bij het tijdelijk inrichten van een woning is het halen van de strakke planning. Ingrijpende projecten moeten vaak binnen een beperkt tijdsbestek worden uitgevoerd. Daarom is het belangrijk dat alle stappen en samenwerkingspartijen perfect op elkaar zijn afgestemd. 
  • Klachten: voorkomen is beter dan oplossen
    Huurders die tijdelijk een eigen woning moeten verlaten, hebben vaak te maken met de nodige stress en onzekerheid. Des te belangrijker dat zij in de tijdelijke woning niet worden geconfronteerd met problemen, zoals defecte apparaten, ontbrekende meubels of een oncomfortabele inrichting. Klachten van huurders kunnen voor woningcorporaties leiden tot extra werk en kosten. Maar ook de relatie tussen de huurders en de woningcorporatie onder druk zetten.
  • Vragen en klantcontact
    Zodra de werkzaamheden in en rond de woning starten, kunnen er in eerste instantie veel vragen en onduidelijkheden ontstaan. Zowel voor als tijdens het project kan hierdoor een stijging in het klantcontact optreden. Ook hierbij geldt; hoe efficiënter het project en het verhuisproces naar de tijdelijke woning verloopt, des te minder vragen en onzekerheden er voor de huurders zijn. Wat uiteindelijk weer resulteert in minder klantcontact.
  • Bij het managen van het project komt veel kijken
    Een tijdelijke woning inrichten is niet één, twee, drie gedaan. Hier komt best veel bij kijken. Zeker wanneer je tegelijkertijd meerdere woningen van een inrichting moet voorzien. Het begint bij het uitzoeken van het interieur. Alleen dit is al een tijdrovende klus, aangezien je vaak bij meerdere leveranciers moet aankloppen. En dan hebben we het nog niet eens over de levering, installatie en montage van het meubilair. Omdat hier in de praktijk vaak meerdere partijen en contactpersonen bij betrokken zijn, wordt het risico op miscommunicatie en fouten al snel vergroot.

Het managen van projecten waarbij tijdelijke woningen ingericht moeten worden, kan overweldigend zijn. Het vraagt om een uiterst gestructureerde aanpak en volledige commitment. En dit is precies waar wij als KeyPro een kei in zijn!

Benieuwd naar de ervaring van een van onze klanten? Bekijk deze interessante case study van woningcorporatie Nijestee in Groningen.

Hoe richten wij tijdelijke woningen in? 

Als professionele meuvelverhuurder werken we met een team experts die jarenlange ervaring hebben met het (tijdelijk) inrichten van verschillende soorten woningen, voor uiteenlopende doelgroepen. We begrijpen dan ook als geen ander de complexiteit die daarbij komt kijken. 

Voor ons staat de eindgebruiker, oftewel de huurder, voorop. Ook hechten we veel waarde aan een nauwe samenwerking met onze opdrachtgevers. Met een servicegerichte en efficiënte aanpak, maken we voor alle partijen oprecht hét verschil.  

Waar kan je bij KeyPro op rekenen?

  • Korte lijntjes
    Bij ons is het geen kwestie van vage kreten of ‘van het kastje naar de muur worden gestuurd’. In tegenstelling, we houden van korte lijnen en heldere communicatie. Daar staan we ook om bekend. 

    Als team werken we met een strak schema, zodat je als woningcorporatie projecten op tijd en volgens planning kunt afronden. Vanaf het moment dat je contact met ons opneemt, wordt er een duidelijk stappenplan opgesteld.

    Verder ontzorgen we je met een gestructureerde aanpak en proactieve communicatie. Want tijdens het project houden we je goed op de hoogte van de voortgang. Zijn er mogelijke knelpunten? Dan signaleren wij deze op tijd en komen we met voorstellen om deze op te lossen. 
  • Garantie & service
    Het kan natuurlijk voorkomen dat er in een tijdelijk ingerichte woning een onverwacht defect of probleem ontstaat met de geïnstalleerde meubels of apparaten. Erg vervelend, vooral voor de huurder.

    We nemen deze zorg graag uit handen, zowel voor de huurder als de woningcorporatie. Hoe we dat doen? Bij de levering zorgen we ervoor dat alle producten in perfecte staat zijn. Maar ook tijdens de huurperiode kan je rekenen op onze garantie en service, mocht er onverwacht iets defect gaan.

    We sturen iemand langs om het probleem te verhelpen of het product te vervangen, zodat huurders zo min mogelijk last ondervinden.
     
  • Geen zorgen, wij regelen alles
    Samenwerken met KeyPro betekent volledige ontzorging. Alles wat bij het tijdelijk inrichten van een woning komt kijken, nemen wij voor je uit handen. We zorgen voor de volledige levering van meubels op locatie, regelen de montage en installatie en kunnen zelfs de  sleuteloverdracht en schoonmaak van de woning verzorgen.

    We verzorgen werkelijk alles tot in de puntjes. Een geruststellende gedachte, zowel voor de huurders als de woningcorporatie en betrokken aannemers. 

Een tijdelijke woning inrichten doe je zorgeloos met KeyPro

Door samen te werken met KeyPro profiteer je van een reeks voordelen die verdergaan dan alleen het huren van meubels. We helpen niet alleen met een perfecte tijdelijke woninginrichting, we doen er ook alles aan om de planning te halen en klachten van huurders te voorkomen.

Zo ben je als woningcorporatie of aannemer minder tijd kwijt aan klantcontact en het managen van eventuele klachten van huurders en omwonenden. Doordat we veel taken uit handen nemen en zorgen voor een gestroomlijnd proces, heb je als woningcorporatie minder omkijken naar het project.

Zo kan jij je focussen op andere belangrijke zaken. Tot slot leidt een samenwerking met ons als partner vaak ook nog tot een aanzienlijke efficiëntie- en kostenbesparing. We werken uiterst snel en effectief, waardoor je project op tijd en binnen budget kan worden afgerond. 

Ben je werkzaam bij een woningcorporatie en wil je meer weten over hoe KeyPro je kan ondersteunen bij het inrichten van tijdelijke woningen? Bezoek dan zeker ook onze pagina voor woningcorporaties voor meer informatie over onze diensten en producten, die speciaal zijn afgestemd op jouw behoeften.

Liever persoonlijk contact? Neem dan contact met ons op via 085 – 00 22 110 of mail naar info@keypro.nl. We denken graag met je mee!

Volg ons op onze socials!

Benieuwd wat we voor jou kunnen doen?

Wil je weten hoe KeyPro jouw renovatie- of verduurzamingstraject kan ondersteunen met snelle en flexibele woninginrichting? Neem contact met ons op of vraag direct een offerte aan.

Neem contact op

Wellicht ook interessant